Menu Sluiten

Bericht tuincommissie

Beste medetuinierders,

Sinds 20 juli ben ik betrokken bij het bestuur met als taak de tuincommissie te leiden. We zijn nu ruim 2 maanden allemaal hard aan het werk om onze tuintjes naar onze zin te maken, en dat we met veel plezier kunnen tuinieren de komende jaren.
Nu hebben we in de opstart enkele tegenvallers gehad (harde bodem, wateroverlast) maar dat heeft voor velen van ons de animo om door te gaan niet tegengehouden. Het merendeel heeft hun tuintje al netjes aangelegd of heeft daar grootse plannen mee. Maar toch zien we dat er op diverse tuinen wel is gestart, maar verder geen voortgang in de aanleg zit. Dit kan natuurlijk een reden hebben die wij niet weten.

Hier worden we blij van
Hiervan ook
Dit is erg jammer

Zo komt het nu voor dat mensen die hun tuin goed op orde hebben last krijgen van onkruid van de naast gelegen tuin en ik denk dat niet de bedoeling moet zijn.
Er zijn al mensen die het onkruid van hun buren om schoffelen. Dit mag in ieder geval niet, want zonder toestemming van desbetreffende kleingrondbezitter mag je niet op de grond komen.

Zorg dat dit niet gebeurt.
Of dit

Nu gaat de tuincommissie 2- 3 keer in de periode van maart t/m november een ronde doen om tuinen te beoordelen, kijkt dan naar de juistheid van plaatsing van objecten, overlast van onkruid e.d. Deze informatie zal ook gebruikt worden richting het bestuur om te bepalen of een kandidaat-lid een vast lid wordt en dus ook in 2021 een tuin krijgt toegewezen.

Bij gebleken ongeschiktheid of overmatige overlast, zonder goede reden, kan dit dus gevolgen hebben. Dus als er een bepaalde reden is die je wilt delen, problemen zijn van overmatig onkruidgroei (bloemen in het onkruid) of andere dingen die eigenlijk niet op de tuin horen of de tuin aangaan laat het mij dan weten zodat ik dat samen met de tuincommissie/bestuur kan bespreken en oplossen.

Met vriendelijk tuingroet,
Tuincommissie Volkstuinvereniging Reeshof