Menu Sluiten

Links

Omdat de cursussen niet door kunnen gaan hebben we deze extra pagina met handige tips en links naar andere websites.

Een website boordevol informatie over tuinen en moestuinen. Met een mooie tuinagenda vol achtergrond informatie over het zaaien en uitplanten.
https://www.groei.nl/moestuinGroei en Bloei
Toegankelijke site voor (moes)tuinieren met ook een zaaikalender en moestuinkalender. Tevens video’s over moestuinieren, die zeker voor de beginner handig zijn.
https://www.mooiemoestuin.nl/Zaaiagenda voor de moestuin
Leuk geschreven website met veel informatie over telen, mooie foto’s en zelfs recepten.
https://www.biotuintilburg.nl/Stichting Biotuin Tilburg
Goede informatie over telen en je kunt kleine hoeveelheden zaden en ook plantgoed bestellen. Onder het kopje “Ecologisch tuinieren” kun je veel informatie vinden over de aanleg van een moestuin.
https://velt.nu/Velt (Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren)
Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren voor iedereen die milieuvriendelijk aan de slag wil in tuin of keuken. Je kunt lid worden en dan krijg je 6 keer per jaar het mooie tijdschrift Seizoenen. Ook kun je deelnemen aan cursussen en krijg je korting op de Velt-boeken. Bekend is het Handboek ecologisch tuinieren, ook wel genoemd de “Velt bijbel”, met werkelijk alle informatie over moestuinieren. Op de site van Velt is tevens een handige moestuinkalender te vinden.