Menu Sluiten

Wateroverlast !

Gisterenavond is er een grote bui over ons complex uitgestort. Er zijn twee gebieden waar dit problemen op heeft geleverd en waar vandaag rond 11:00 uur nog steeds grote plassen stonden. Het gedeelte achterin tussen tuin 4 en 10 en het gedeelte achterin tussen tuinen 39, 40, 41, 74, en 73. De overlast is veroorzaakt omdat hier een aantal tuinen naast elkaar nog niet bewerkt zijn. Door de harde ondergrond kan hierdoor het water niet weg. Daarnaast hebben de paden van boomschors en houtsnippers veel last gehad en zijn gedeelte van paden bij de buren terecht gekomen. Hierbij ons advies:
– Zo snel mogelijk de tuin bewerken, of met de gatenboor een aantal gaten maken in de desbetreffende gebieden.
– de beschadigde paden herstellen en opruimen, met het advies om er in ieder geval voor te zorgen dat onder de “schors en houtsnippers” paden goed voor een afwatering te zorgen door vooraf te spitten of met de grondboor een aantal gaten te maken.

Daarnaast nogmaals het verzoek om alles ervoor te zorgen dat alles wat je bouwt of neerzet goed is vastgezet. Eer zijn al kunststof gereedschap kisten en tunnels over het complex heen gewaaid. Hou er rekening mee dat er nog veel hardere buien eventueel met hagel en zwaardere windvlagen komen als we nu hebben.