Menu Sluiten

Status wateroverlast

Na de buien van afgelopen week, hebben we geconstateerd dat er wederom een groot aantal tuinen zijn die wateroverlast hebben. Alle pogingen die we doen door het maken van gaten, afvoer putjes en het verhogen van de tuinen verleggen het probleem en zijn geen goededefinitieve oplossing. Het bestuur heeft gisteren een officiële klacht ingediend bij de gemeente en de aannemer van dit project BTL.

Vandaag hebben we op de tuin de situatie bekeken met een vertegenwoordiger van de gemeente en projectleider van BTL de aannemer. De enige goede oplossing is om de tuinen om te zetten met een graafmachine, waarbij de leemlaag wordt gebroken en het water hierdoorheen kan dringen richting het drainage systeem. De aannemer gaat over anderhalve week een aantal tuinen die nog leeg zijn bewerken en kijken of dit de goede resultaten heeft.

Aangezien er nu al veel tuinen zijn ingeplant is het idee om in het najaar als de meeste gewassen van de tuin zijn voor de leden die hier interesse in hebben de tuin om te zetten. Dit zal op vrijwillige basis zijn en kan uiteraard ook voor een gedeelte van de tuin. Hoe het precies verder loopt weten we nog niet maar we zijn er mee bezig om het probleem op te lossen.